AMU OBJAVILA FILM: UČINCI FONDA ZA MEDIJSKI PLURALIZAM KROZ VIZURU EMITERA, STRUČNJAKA I GRAĐANA

Agencija za audiovizuelne medijske usluge (AMU) objavila je dokumentarni film posvećen učincima Fonda za podsticanje pluralizma i raznovrsnosti medija, koji je namijenjen komercijalnim i neprofitnim elektronskim medijima. Film donosi pregled realizovanih projekata, dodijeljenih sredstava i tematskih oblasti obuhvaćenih produkcijom medijskih sadržaja. Kroz prikaz konkretnih iskustava korisnika Fonda, njihovih rezultata i postignuća, ali i izazova u procesu realizacije, ukazuje se na važnost ulaganja u sadržaje koji doprinose unapređenju medijskog pluralizma. U cilju sveobuhvatnog sagledavanja efekata podržanih projekata, u filmu je posebna pažnja posvećena i percepciji javnosti. Time film ne predstavlja samo tehnički pregled dosadašnjeg rada, već i doprinosi razumijevanju stvarnog uticaja proizvedenih
medijskih sadržaja.
Usvajanjem izmjena Zakona o medijima 2020. godine uspostavljen je Fond za podsticanje pluralizma
i raznovrsnosti medija. Finansira ga država i do ove godine iznosio je 0,09 odsto tekućeg budžeta.
Posljednjom izmjenom zakonskog okvira, sredstva koja se izdvajaju za Fond povećana su na 0,20 odsto
tekućeg budžeta, čime je dodatno osnažen kapacitet za podršku komercijalnim i neprofitnim elektronskim
medijima.
Predsjednik Savjeta AMU, Branko Bošković, ukazuje na potrebu kontinuiranog unapređenja samog
načina funkcionisanja Fonda: „Moj utisak je da je bilo sadržaja koji su vrlo kvalitetni, ali takođe da je bilo
sadržaja i koji su samo ispunjavali formu. To je nešto na čemu treba da radimo, jer cilj Fonda nije samo da
ispuni formu, već da zaista damo neki doprinos. Savjet će raditi na tome da u narednom periodu ispunimo ono što je kvalitet, odnosno da poboljšamo kvalitet, a to možemo da uradimo pomoću pravilnika, odnosno internih akata koje imamo u Agenciji i kojima možemo uticati da se kvalitet ovih sadržaja popravi.“ Bošković dodaje: „Mi kontinuirano imamo iste emitere, iste medije koji se prijavljuju, a njih nije puno, i to je ono što je najveća kritika medijima i generalno ovakvom pristupu Fondu — da je cilj Fonda da se što više medija obuhvati. To je nešto na čemu treba da radimo, to je nešto na čemu takođe i mediji treba da rade.“
Milica Krivokapić, službenica za finansijske i ekonomske poslove u Agenciji, ističe: „Kroz Fond
imamo jasno definisane teme od značaja koje se plasiraju građanima, i uglavnom su to teme koje nijesu
puno zastupljene na medijskoj sceni Crne Gore. Trudimo se, odnosno poenta Fonda jeste da se kroz
raznolikost i raznovrsnost tih tema na neki način dođe do građana i da se njima upotpuni informacija koja
im, na neki način, nedostaje.“
Svoje viđenje funkcionisanja Fonda u filmu su takođe iznijeli Radomir Kračković iz Televizije
Vijesti, Božo Bulatović iz Radija Titograd, Arslan Hajdinaga iz Radija Elita, Goran Đurović iz Media
Centra, Milan Radović, bivši član Savjeta Agencije za audiovizuelne medijske usluge, i Marijana Camović
Veličković iz Sindikata medija. Svoje mišljenje dali su i građani, kroz sprovedenu anketu, ukazujući na to
kakve sadržaje bi, prema njihovim potrebama i interesovanjima, podržani projekti trebalo da emituju.

Agencija kontinuirano radi na unapređenju cjelokupnog procesa upravljanja Fondom — kroz
poboljšanje pravilnika, kriterijuma i transparentnosti rada. Već je sprovedeno prvo istraživanje o učincima
Fonda, dok je za narednu godinu planirano novo sveobuhvatno istraživanje, koje će omogućiti procjenu
zadovoljstva javnosti, korisnika sredstava i predstavnika medija koji učestvuju u implementaciji podržanih
projekata.
Film je dostupan na sljedećem linku https://youtu.be/HYS6MD1eTTA, kao i na ostalim
komunikacionim kanalima Agencije za audiovizuelne medijske usluge (AMU).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Skip to content