Finalno potvrđeno: EU zabranila prodaju vozila na benzin, dizel od 2035. godine
Izvor: Balkan Green Energy News
Nema više nikakvih prepreka – dogovor je postignut na sastanku ministara energetike 27 članica Evropske unije i biće donesen zakon o zabrani prodaje novih automobila i kombija na benzin i dizel od 2035. godine na teritoriji cele EU, ali uz jedan izuzetak. Vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem moći će da se prodaju ukoliko koriste sintetička, e-goriva, koja su ugljenično neutralna.
Ovo izuzeće je napravljeno pod velikim pritiskom Nemačke, a dogovor je postignut u subotu, da bi danas na osnovu toga bila potvrđena definitivna odluka o zabrani prodaje novih vozila koja emituju ugljen-dioksid.
Zakon će, saopštio je Savet EU poslije sastanka ministara energetike, predvidjeti da novi automobili od 2030. zaključno sa 2034. moraju da imaju najmanje 55 odsto niže emisije CO2 nego 2021, a kombiji da ispuštaju 50 odsto manje tog gasa s efektom staklene bašte.
To praktično znači da će svi proizvođači morati da sva svoja vozila elektrifikuju, dodaju hibridni pogon, jer bi bilo preskupo razvijati benzinske i dizel agregate koji mogu da ispune zadatu normu za tako kratak period.
Poljska glasala protiv
Agencije navode da je informaciju saopštila švedska vicepremijerka i ministarka energetike, privrede i industrije Eba Buš. Njena zemlja je bila među onima koje su se najviše zalagale za donošenje ovog zakona, koji je s druge strane kočio ministar saobraćaja Njemačke Folker Vising.
Transport je, inače, označen kao jedan od najvećih izvora emisija CO2 u EU, s učešćem od 25 odsto.
Nisu sve zemlje članice EU bile za donošenje ovog zakona. Protiv je glasala Poljska, a uzdržani su bili predstavnici Italije, Rumunije i Bugarske.
Za proizvodnju sintetičkih goriva treba mnogo električne energije
Velike rezerve prema ovom zakonu iznijeli su i automobilski giganti poput Porschea i Ferrarija, koji tvrde da bi baterije za njihove modele na struju bile suviše teške i da bi to obesmislilo proizvodnju pojedinih modela.
Čuli su se i glasovi koji su upozorili da proizvodnja goriva sintetičkim putem zahtijeva izuzetno povećanje utroška električne energije.
Bilo kako bilo, auto-industrija je od danas na sasvim novom koloseku.