KOD uputio zahtjev SDT-u da pokrene istragu zbog Jadranskog sajma, Zavale…
Organizacija KOD je nadležnom tužilaštvu predala Zahtjev za preduzimanje radnji i sprovođenje istrage i propratnu dokumentaciju/dokaze u cilju utvrđivanja krivične odgovornosti javnih funkcionera koji su organizovano i u produženom trajanju učestvovali u vršenju krivičnih djela: Zloupotreba službenog položaja (član 416 Krivičnog zakonika), Nesavjestan rad u službi (član 417 KZ), Protivzakoniti uticaj (član 422 KZ), Navođenje na protivzakoniti uticaj (član 422a KZ), Prevara (član 244 KZ), Davanje lažnog iskaza (član 389, stav 2, KZ), Neprijavljivanje pripremanja krivičnog djela (član 385 KZ) i Neprijavljivanje krivičnog djela i učinioca (član 386 KZ).
Ovaj zahtjev je nastao kao posljedica nalaza iz istražnog serijala Dekodirana nepravda koji obrađuje ponašanje i postupanje nadležnih organa, ali i visokih državnih funkcionera u dugom trajanju u nekoliko velikih slučajeva.
Dakle, zahtjev smo podnijeli i u cilju utvrđivanja krivične odgovornosti javnih funkcionera koji su organizovano i u produženom trajanju učestvovali u vršenju krivičnih djela Zloupotreba službenog položaja (član 416 Krivičnog zakonika) i Nesavjestan rad u službi (član 417 KZ). Ovi javni funkcioneri su bili sudije, ili članovi sledećih organa: Vlada Crne Gore – Komisija za žalbe u postupku za povraćaj imovinskih prava ili obeštećenje i Ministarstvo finansija Crne Gore – Komisija za povraćaj i obeštećenje Bar.
Kroz istraživački serijal pod nazivom „Dekodirana nepravda“ predstavljeni su rad i nalazi serijala koji se bavio državnim otimanjem privatne svojine koje je započeto još nakon Drugog svjetskog rata i njegovim posljedicama koje se reflektuju do današnjih dana. U okviru ovog serijala su obrađena četiri velika slučaja i veliki broj sa njima povezanih manjih koje smo parcijalno ili u cijelosti obrađivali u zavisnosti od potrebe razumijevanja ukupnog konteksta. Prve dvije epizode se tiču dvije velike malverzacije u Budvi, treća, četvrta i peta epizoda se tiču slučaja u Stolivu u Kotoru na Markovom rtu koji je opisan u ovom zahtjevu i za koji smo dostavili dokumentaciju u prilogu ovog zahtjeva, dok šesta, sedma i osma epizoda predstavljaju priču o Jadranskom sajmu gdje se jasno pokazuje sprega poslovnih „poduhvata“ sa politikom i političarima, te povlašćenim biznismenima na najvišem nivou.
U prijavi Specijalnom državnom tužilaštvu je stavljen fokus na utvrđivanja krivične odgovornosti javnih funkcionera koji su organizovano i u produženom trajanju učestvovali u vršenju krivičnih djela. On opisuje obrazac u kome se velika imovina različitim manipulacijama i sinhronizovanim djelovanjem državnih i lokalnih organa onemogućava povratiti ranijim vlasnicima koje im je oduzeto u procesima njenog podržavljenja.
U konkretnom slučaju u Kotoru, radi se o značajnoj nepokretnoj imovini (otprilike oko 7.500 m2) raspoređenoj pored same morske obale, u neposrednoj blizini nekadašnjeg Instituta za rehabilitaciju – Vrmac, katastarska opština Stoliv I, Opština Kotor (sada se ne mestu nekadašnjeg Instituta nalazi Hotel Blue Kotor Bay). Zakon o povraćaju je izmjenjen 2007. godine, te je ovim izmjenama nadležnost svih primorskih komisija, te time i Komisije Kotor, preuzela Komisija za povraćaj i obeštećene Bar– Ministarstva finansija Crne Gore. Dok je opštinske komisije po zakonu iz 2004. obrazovala skupština opštine, za svaku opštinu, po izmjenama zakona 2007. članove komisija imenuje Ministarstvo finansija, te su one pod ovim ministarstvom.
Ovaj serijal opisuje načine na koji se kao što smo rekli, onemogućavo pravedan i zakonit povraćaj ranije oduzete imovine, a u kojem postoje snažne indicije da je ostvarena materijalna korist lica povezanih sa najvećim državnim funkcionerima dugotrajuće vlasti – posebno je pored Kotora akcentovano ponašanje u Budvi na Zavali i Jadranskom sajmu.
Epizoda prva:
Epizoda druga:
Epizoda treća – Markov rt 1:
Epizoda četvrta – Markov rt 2:
Epizoda peta – Markov rt 3:
Epizoda šesta – Jadranski sajam 1:
Epizoda sedma – Jadranski sajam 2:
Epizoda osma – Jadranski sajam 3: