Ponovo će ocjenjivati ponude za gradnju solarne elektrane “Briska gora”
Vlada je zadužila Ministarstvo energetike i rudarstva da formira novu tendersku komisiju koja će ponovo ocjenjivati ponude pristigle na javnom pozivu za gradnju solarne elektrane “Briska gora” u Opštini Ulcinj.
“U postupku sprovođenja aktivnosti po Javnom pozivu objavljenom 19. maja 2018. godine, ponude su podnijela tri ponuđača, a Tenderska komisija je donijela Odluku o utvrđivanju rang liste prema kojoj je Konzorcijum „Fortum i EPCG“ ostvario status prvorangiranog ponuđača, drugorangirani je bio ponuđač Konzorcijum „IREDL“, dok je ponuda Konzorcijuma „Montesolar“, ocijenjena kao formalno neispravna. U sudskom postupku, koji je uslijedio, Upravni sud je donio presudu kojom je usvojena tužba „Montesolara“ i poništena odluka Tenderske komisije. U cilju izvršenja sudske presude i prevazilaženja postojećih problema u realizaciji ovog važnog projekta, Vlada je zadužila Ministarstvo energetike i rudarstva da obrazuje novu Tendersku komisiju za ocjenu dokumentacije dostavljene po Javnom pozivu”, saopšteno je iz Vlade nakon sjednice.
Vlada je usvojila i Informacija o aktivnostima na realizaciji projekta povezivanja elektroenergetskih sistema Crne Gore i Italije podmorskim kablom.
“Na osnovu zaključenih ugovora, projekat povezivanja elektro-energetskih sistema Crne Gore i Italije realizuju Vlada, CGES i italijanski operator prenosnog sistema Terna. Izgradnja podmorskog kabla jednosmjerne struje kapaciteta 1.000 MW je investicija vrijedna preko 758 miliona eura i predstavlja obavezu Terne, dok je Vlada preuzela obaveze koje su vezane za pitanja donošenja prostornog plana, eksproprijacije, izdavanja građevinskih dozvola, kao i pružanja podrške CGES-u i Terni u cilju realizacije projekta. U međuvremenu je puštena u pogon jedna žila podmorskog kabla kapaciteta 600 MW, a trafostanica Lastva je povezana na 400 kV mrežu početkom aprila 2019. godine. Podmorska interkonekcija između Crne Gore i Italije zvanično je puštena u komercijalnu upotrebu 28. decembra 2019. godine. Zaključno sa 24. oktobrom 2023. godine, završena je 100 % izrada projektne dokumentacije i isporuka opreme i izvedeno je oko 89,2 % radova. Obezbijeđeni su uslovi za izvođenje radova na 97 % stubnih mjesta. U Informaciji se, pored ostalog, navodi da su realizaciju Projekta pratili brojni problemi koji su dijelom bili očekivani, s obzirom na obim i vrstu radova koje je trebalo realizovati (oko 125 km dalekovoda i oko 90 km pristupnih puteva), kao i status katastaskih podataka (popisni katastar ili privremeni katastar u većini katastarskih opština), zbog čega su se morala tražiti alternativna rješenja, koja su zahtjevala dodatno vrijeme i sredstva. Tim povodom, zadužena su nadležna ministarstva da dostave Vladi predloge konkretnih rješenja, kako bi se sve preostale obaveze završile u najkraćem mogućem roku”, piše u saopštenju.
Usvojena je Informacija o potrebi obezbjeđenja sredstava za projekat generalnog remonta pruge, sanaciju čeličnih mostova i tunela, kao i za modernizaciju depoa i radionica. Tim povodom, Vlada je saglasna da se nedostajuća sredstva od 8 miliona eura, neophodna za realizaciju Projekta generalnog remonta pruge, sanaciju čeličnih mostova i tunela, kao i za modernizaciju depoa i radionica, čija realizacija je predviđena iz kreditnog aranžmana sa EIB-om, obezbijede iz dodatnog kreditnog aranžmana ili iz državnog budžeta.
Izvor: Vijesti